Weboldalunk használatával jóváhagyod a Cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom

Tényleg csak a matrica számít? Megvizsgáltuk a minőségi gravel bringákat, ahol nem a névért fizetsz sokat!

 

Aki gravel bringát keres magának, annak az alábbi kerékpárok jöhetnek szóba, ha a legnépszerűbbek között keresgélünk. Természetesen van még jópár márka itthon, de megpróbáltunk szelektálni közülük. Olyan gépeket kerestünk, amik offroad túrázásra is alkalmasak, megkerülheted velük a Balatont (ahol néha olyan a bringaút mintha terepen mennél), elmehetsz egyet edzeni délután, vagy éppen munkába is járhatsz velük ha kedved úgy tartja. Nem milliós csúcs gépek karbon vázzal, hanem ésszerű és elérhető választások amikre rakhatsz csomagtartót, sárvédőt is. Választásunk az alábbiakra esett:
Cube Nuroad Pro 
Giant Toughroad SLR GX1 
Kellys Soot 50
Merida Silex 400 
Rose Team DX Cross Gravel 105

A keresési kritériumoknál a tárcsafék (bár enélkül nincsen gravel bike), a Shimano 105-ös szett (igen jó ár/érték arány), és a maximum 500.000 forintos ár szerepelt. Igen, tudjuk, hogy sokaknak ez is túlzottan nagy összeg, de 4-500.000 között már igen korrekt gravelt lehet venni, de a példákból is látni fogod, mi van akkor ha felfelé vagy lefelé eltérünk ettől. Felmerülhet a kérdés, miért nincsen közötte a közkedvelt Specialized, vagy az olcsó Btwin? Nem feledékenységből hagytuk ki őket! A Specialized márkanévért rengeteget kell fizetned. Egy 105-ös szettel szerelt Diverge Comp több mint 900.000 forintba kerül alumínium vázzal.... És miért nem vettük bele a Btwin kerékpárokat a Decathlontól? Azért mert egy presztizs határt meg szerettünk volna húzni, és ők még nem egy elismert nagy gyártók. 

A Giant, ami több szempontból is érdekes. Forintra megegyezik az ára a Nuroad-al viszont nincsen rajta egy szem 105-ös szett sem, mivel Tiagrás a bringa, ami egyel alacsonyabb alkatrészcsoportot jelent, viszont a hajtőművet még csak a Tiagra csoportból sem sikerült kiválasztani.... Sőt a fék sem, mivel abból hidraulikus tárcsafék nem létezik,  hanem valamilyen saját Giant gyártmány. Ennyiért tehát kimondhatjuk, hogy nem feltétlenül éri meg, ha csak nem vagy a márka fanatikusa. Vagyis mondjuk ki: itt bizony keményen fizetsz a matricáért!

A Merida Silex 400-as szintén 105-ös szettel készül, de a hajtómű kilóg a sorból lefelé, mivel egy FSA került bele. Előnye a gépnek, hogy 650B-s kereket is belerakhatsz, de ezt nyilvánvalóan külön kell megvenned hozzá, ami plusz költséget jelent ha élni szeretnél vele. Csomagtartót sajnos nem is tudsz rakni rá, csak bikepacking táskát ami azért nem ugyanaz. Súlyban pár száz grammal könnyebb, mint a Cube, viszont egy huszassal többet kell fizetned érte. Nagy múltú a cég, de egyre vastagabban fog a ceruzájuk!

 

Aztán itt a csak interneten, Németországból rendelhető Rose Team DX Cross Gravel, teljes 105-ös szettel, hidraulikus tárcsafékekkel, és könnyű súllyal, ami az ebben a szegmensben a megszokottnál jobb kiegészítőknek köszönhető. Karbon nyeregcső, felső kategóriás Ritchey WCS kormány/kormányszár, és könnyű Schwalbe G-One gumik. Ennek viszont alaposan megkérik az árát mivel az 500.000-es álomhatárt nem kevesebb mint 160.000-rel lépjük túl, ha őt választjuk. És persze „látatlanban” kell megrendelned, illetve garanciális probléma esetén sem egyszerű a helyzet. Sokan úgy tartják, itt kapod a legtöbbet a pénzedért, „mert nem húznak le még a boltosok is”, aztán itt jól látható, hogy ez mégsem így van!

 

Az abszolút győztes ár/érték arányban egyértelműen a Cube Nuroad! Hogy miért? Egyrészt teljes Shimano 105-ös szettel van szerelve, és ebből nem spórolták ki a hajtóművet sem, ahol a legtöbb gyártó szeret spórolni. Hidraulikus a fékrendszere is, és elöl/hátul átütőtengelyes ami merevebb bringát, illetve kevesebb befektetett energia veszik el hajtás közben. Mindezek mellet 449.000 forintba kerül „mindössze”. 

 

A listából ugyan kicsit kilógó, de egy igazi kakukktojás a Kellys Soot 50, ami akár „best buy” is lehet, ha tudsz kompromisszumot kötni. Nincsen nagy márkaneve mint a Cube-nak vagy meridának, de a minőségét nem is a Btwin környékén kell keresni szerencsére. A Kellys csúcs gravel bringája teljes 105-ös szettel készül, amiben a hajtómű is 105-ös szintű, csak a Shimano által „szérián kívüli”-nek nevezett RS510-es modellje, viszont nem találsz rajta hidraulikus tárcsaféket, ami nem is csoda, hiszen mindössze 359.900 forintba kerül, ami közel százezerrel olcsóbb mint a Cube vagy a Giant! Cserébe jó hír, hogy nem a kicsit bumszli kinézetű, és megszokást igénylő RS505-ös fékváltókarral szerelik (mint a Cube-ot és a Meridát), hanem a 105-össel, ami véleményünk szerint jobb cucc, de csak mechanikus fékkel kompatibilis.

 

Talán ebből a nem is rövid írásból látszik, hogy még új bringa esetén sem egyszerű eligazodni a specifikációk sorai között, és a gyártók bizony szeretnek trükközni, nem könnyítik meg a vásárlók dolgát. De ahogy látjátok, mi akkor is objektív véleményt mondunk nektek, ha általunk nem forgalmazott termékekről van szó, hiszen a célunk, hogy olyan kerékpárt vásárolj ami neked a legmegfelelőbb, és nekünk az M&M Bike-ban ez a legfontosabb!