Weboldalunk használatával jóváhagyod a Cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
0

Bal oldali sticky

Kerékpárvásárlási kisokos

Sokat spórolhatsz

Ne hagyd, hogy átverjenek valami vacak biciklivel -
csak így vehetsz magadnak normális kerékpárt.

Cube SUV 45 – A Jolly Joker

Elérkezett az idő, hogy egy tartós hosszú teszt (több mint fél év használat) után, megvizsgáljuk, vajon mit tud a Cube egyetlen felsőkategóriás S-pedelec kerékpárja A Cube SUV 45.

Az alapok:

Sokan nem tudják, mi is az a pedelec kerékpár (nem összekeverendő az Ebike-al)? Mi a jó benne? Hogyan működik?

Ha számodra teljesen új dolog a pedelec kerékpár, akkor ebben a cikkükben egy részletes ismertetőt olvashatsz róla. (Ha elolvastad, vagy ismered a pedelec rendszereket, akkor olvass tovább.)

Az S-pedelec kerékpárok a normál pedelec kerékpárokhoz képest abban különböznek, hogy míg a pedelec kerékpárok a törvényi előírásoknak megfelelően 25 km/h-nál abbahagyják a rásegítést, addig az S-pedelec kerékpárok ezt 45 km/h-nál teszik. Ebből adódóan, ez a kerékpár a KRESZ előírása szerint már segédmotorkerékpárnak minősül. Ez persze senkit se tévesszen meg, ugyanúgy kell hajtani, mint a „hagyományos” pedelec kerékpárt, és ugyanúgy el is lehet vele fáradni.

 

 

Az első tapasztalatok:

A Cube SUV 45 már kinézetre is a közkedvelt black’n’flashred színkombóval érkezett, és a felszereltsége miatt sincs miért szégyenkeznie. A Fox 34 Float performance villa már terepen is jól megállja a helyét, noha a Cube SUV 45-öt alapvetően aszfaltra szánták a nagy sebessége miatt. A Shimano Deore XT 11-es váltórendszerének köszönhetően elég széles a tartomány, és pillanatok alatt érezzük, ahogy a lánc már át is tért a következő sebesség fokozatra. A Bosch Nyon kijelzőt is egyértelműen városi használathoz tervezték. A GPS segítségével eljuthatunk számunkra nem ismert utcákra, és természetesen ingyenesen juthatunk hozzá az országok térképeihez. A Schwalbe Big Ben külsők az aszfalton szépen simán gurulnak, még rásegítés nélkül is könnyen lehet velük haladni. A fékezést pedig a Magura MT5 Hybrid 4 dugattyús (!!!) fékrendszere biztosítja.

A felszereltséget illetően nem lehet okunk panaszra, de számos érdekes funkciót vettünk még észre a használat során. Az első és legfurcsább, hogy nem csak a fék erős, de fékezéskor bizony, még féklámpánk is van a karokba épített érzékelők miatt. Apropó lámpa, mivel Németországban elég szigorúak a szabályok, így az első és a hátsó lámpa kötelező széria tartozék. A rendszert elindítva a lámpák automatikusan világítani fognak és nem kapcsolhatjuk ki őket. A jó hír, hogy a központi akkumulátorról kapják az energiaforrást, így nem kell aggódnunk, hogy a sötétben egyszer csak cserbenhagynak. (A rendszer, ha az akkumulátorban lévő töltöttség 5% alá esne, a rásegítést kikapcsolja, így a világítás még órákig kitart.)

Természetesen kapunk a kerékpárhoz visszapillantó tükröt, kitámasztót és az első villára felragasztható sárga prizmákat. Ezt döntse el a tulajdonos, hogy használja vagy sem. Ami a legfurább, az mégis a rendszámtartó tábla a kerékpáron. Ami pedig még viccesebb az, hogy külön világítás van rá! :) Mivel a Magyarországon a segéd motorkerékpárokra nem kötelező még a rendszám, így szabadfelhasználásban bármilyen matricát is felragaszthatunk rá, ha szeretnénk viccessé tenni SUV-unkat.

Mivel segédmotorkerékpár, így ha be szeretnénk tartani a KRESZ-t bizony kötelező lesz a fejvédő használata. De reméljük, nem csak ilyen kerékpárokon használtok fejvédőt! :)

 

Az első tesztkörök:

Aki már ült pedelec kerékpárokon, annak nem lesz nagy meglepetés a rásegítés mértéke és a gyorsulás egy ilyen kerékpárnál. Amiben viszont különbözik, a „gyengébb” társától, hogy itt nem ütközünk abba a „falba”, hogy 25 felett már nem segít a rendszer. Fokozattól függően így elég vígan elérhetjük a 45 km/h-át. Azt azért meg kell jegyezni, ha Eco módban (a legkisebb mértékű rásegítés) szeretnénk elérni a 45 km/h-ás sebességet, elég nehéz dolgunk lesz. A motor Eco módban 40 km/h felett, nem nagyon akar segíteni, Tour módba kellett kapcsolni hozzá, hogy dolgozni kezdjen. Természetesen a Nyon rendszernek köszönhetően lehetőségünk van egyedileg beállítani a rásegítés mértékét sebességtől függően, így akár 300%-os rásegítési mértéket is beállíthatunk 44 km/h-ra.

Első nekifutásra a 45 km/h-ás sebességet nagyon gyorsnak fogjuk érezni, de 1-2 nap után már teljesen megszokjuk ezt az utazótempót. Egy kerékpáros sportszemüveg erősen ajánlott a kerékpárhoz, hiszen a menetszéltől hamar lesznek könnyesek a szemeink. (Bár az is lehet, ezek örömkönnyek :))

Különbség még a kerékpár első fogaskereke is fogszáma, eltérve a többi Cube Hybrid kerékpártól, hiszen itt nagyobb fogszámot alkalmaztak, mint pl. a Cube Reaction Hybrid modelljénél. Ebből az következik, hogy nagyobb tartós emelkedőt megmászni vele kikapcsolt állapotban nem egy leányálom. A gyakorlatban ez úgy néz ki, mintha egy 21 kilós kerékpárral a nagytányéron szeretnénk folyamatosan tekerni felfele. Hát kellenek hozzá egy Robert Förstemann combok. Így a rásegítés nagy emelkedőkön életmentő ezen a kerékpáron.

 

 

Hosszabb tapasztalatok:

Idővel minden pedelec tulajdonos leszokik arról, hogy magas rásegítéssel használja a kerékpárt. És innentől válik izgalmassá a Cube SUV 45. Jelen esetben pl. mi gyakran járunk ki a Csepel Művek gyárterületére. Innen a XIII. kerületből kocsival napközben a csúcsforgalomban durván átlagban 40-45 percet vesz igénybe. A SUV-al mindez 38 perc volt. Ami ebben a legjobb, hogy mindezt nem idegeskedve az autókormány mögött, hanem tekerve, sportosan, elkerülve a dugókat. Persze szokni kell, hogy a legtöbb kerékpáros jóval lassabb lesz tőlünk, így gyakorlatilag mindenkit csak előzgetnünk kell, de még így is gyorsabbak tudunk lenni, mint az autó.

Aki munkába szeretne járni és nincs ideje sportolni, annak egy álom válhat valóra. Persze sokan mondhatnák, hogy hagyományos kerékpárral is lehet munkába járni, de közbeszólhat a távolság, a rendelkezésre álló idő, és a munkahelyi körülmények, ha pl. nem megoldott a zuhanyzás lehetősége.

Az akkumulátor Eco módban, ami már így is elég jó, segítség körülbelül 130 km megtételére elegendő síkon. Ez becsült mérték, ebbe nagyon beleszólhatnak a domborzati viszonyok, de egy ilyen XIII. kerület - Csepel kört minimum kétszer meg lehet tenni a SUV-val Tour módban. Ha nincs annyi lámpa, mert esetleg vidékről járunk be dolgozni, ez a kilométerszám még több is lehet akár.

 

Hogy mitől Jolly Joker a Cube SUV 45?

Gyakorlatilag a fél éves használat során szinte mindenre tudtam használni. Ha kisebb túrák voltak, ahol olyan lányokkal mentünk, akiknek nem volt nagy állóképessége, vagy csak most kóstoltak bele a bringázás örömeibe, azoknál kikapcsolt rásegítéssel, mehettem, hiszen nem kellett az a plusz tolóerő. Azonban, ha nálam edzettebbekkel szerettem volna menni, ott bizony már szükség volt a segítségre. Konkrét példa: Ariel a Cube országútival indult Vácra, míg én Cube SUV 45-el. Az átlag sebesség 36km/óra volt, ami azt jelenti, hogy sok esetben 40 felett kellett tartósan haladni. (Kb. 2 perc választotta el a Strava-s KOM-tól.) Ezt a sebességet egy rücskös 27,5-ös kerékméretű bicajjal nem lehetett volna tartani csak átlag feletti kondival. A SUV-val végig tartható volt a tempó, így Arielnek egy jó edzése volt, míg azért én is fáradtam, hiszen a legalacsonyabb rásegítést használtam, de nem maradtam le. Az országúti kerékpárhoz képest viszont nem kellett lemondani a kényelemről, és a széles kerekeknek hála, az útburkolatra se kellett annyit figyelni, hiszen a Fox villa remekül tette a dolgát az úthibákon.

Ha pedig nem országúton szerettem volna használni a kerékpárt, akkor bizony egy külsőcsere után tökéletes terepezésre is. (Természetesen nem downhill vagy enduro használatra gondolok). Többször mentem vele hegyet mászni, Szentendréről Dömösre, az erdőn át. Ennek ellenére a kerékpár mind a mai napig tökéletesen üzemel, nem rázza szét a terep, nem tört el egy alkatrésze sem, kifogástalanul, teszi a dolgát. A fékek kellően erősek egy tartós lejtőzéshez, a világítás még erdőben is tökéletesen megállja a helyét, a Shimano XT felszereltség tökéletesen vált hegymenetben is. Szédítő gyorsasággal lehet menni az erdőben, akár felfele, mint egy crossmotorral, azzal a különbséggel, hogy legálisan vagyunk az erdőben, és a csöndes motornak köszönhetően nem verjük fel az erdő nyugalmát. Ami pedig meglepett, hogy a Bosch Nyon kijelzője GPS módban ismeri az erdei utakat is. Így akár navigálva is mehetünk az erdőben!

Gyakorlatilag szabadon választható mikor, hova milyen terepviszonyok mellett szeretnénk használni a bicajt, az útitársak mindegy milyen kondicíóban vannak, gombnyomásra lehet alkalmazkodni hozzájuk, ha pedig egyedül teker az ember, akkor saját maga döntheti el, mennyire siet a kiválasztott helyszínre.

 

Hogy kinek ajánljuk a kerékpárt?

Élsportolók, mániákus hegymenetes kerékpárosok ördögöt kiabálnak a pedelec kerékpárra, annak ellenére, hogy akár egy edzést is le lehet folytatni egy ilyen kerékpárral. Ennek ellenére, ha csak egy kicsi szikra is van bennünk, hogy kerékpárra üljünk, akkor egy ilyen kerékpártól egyenesen imádni fogjuk a bicajozást. Olyan élményekkel lehetünk gazdagabbak általa, amiben lehet soha nem volt részünk a rásegítésnek köszönhetően.

Az egyetlen tényező, ami visszatarthat minket, az a kerékpár ára. A Cube SUV 45 2016-os modelljének az ajánlott fogyasztói ára 1 399 990 forint. Ezt sajnos sokan még nem engedhetik meg maguknak, annak ellenére, hogy részletre is lehet vásárolni. A cégvezetőknek lehet apró öröm, hogy lízingelhető a kerékpár, így tudnak egy kicsit spórolni. Aki viszont sportolni szeretne, és igazán élvezni a kerékpározás élményét, és megengedheti magának, annak csakis ajánlani tudom a Cube SUV 45-öt.

Én sosem éreztem magam még ilyen szabadnak, mint ezen a kerékpáron ülve. Ha szeretnéd te is kipróbálni milyen élmény egy ilyen pedelec kerékpár, nálunk tesztelheted a raktáron lévő pedelec kerékpárokat is.

 

 

A kerékpár részletes felszereltsége:

VÁZ Aluminium Superlite, ARG, Double Butted, Disc Only, Tapered Headtube, X12, Internal Cable Routing

SZÍN black´n´flashred

MÉRET 15", 17", 19", 21", 23"

VILLA Fox 34 Float Performance 29, QR15, Tapered, 100mm

KORMÁNYCSAPÁGY FSA 1.5E ZS, Tapered, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (OD 56mm)

STUCNI CUBE Performance Pro, 31.8mm

KORMÁNY CUBE Rise Trail Bar Pro, 720mm

MARKOLAT CUBE Race Grip, 1-Clamp

HÁTSÓ VÁLTÓ Shimano XT RD-M8000-DGS, ShadowPlus, 11-Speed, Direct Mount

VÁLTÓKAROK Shimano XT SL-M8000

FÉKEK Magura MT5 Hybrid (180/180)

HAJTÓMŰ FSA CK-745, 19T

FOGASKOSZORÚ Shimano XT CS-M8000, 11-42T

LÁNC KMC X11e

KERÉKSZETT Answer Atac AM Pro 29, 15QR / X12, Tubeless-Ready

KÜLSŐGUMIK Schwalbe Big Ben, Performance Line, 28x2.15

PEDÁLOK CUBE Aluminium MTB

NYEREG Selle Italia SC1

NYEREGCSŐ Cube Performance Post, 30.9mm

NYEREGCSŐBILINCS CUBE Varioclose, 34.9mm

ELSŐ LÁMPA Busch&Müller Lumotec IQ Cyo E

HÁTSÓ LÁMPA Busch&Müller Toplight Line E Brake

KITÁMASZTÓ CUBEstand Pro, Adjustable

CSENGŐ Humpert

VISSZAPILLANTÓ TÜKÖR Rückspiegel Humpert M-99 inkl. Innenklemmadapter (2016)

MOTOR Bosch Drive Unit Performance Line Speed (350 Watt)

AKKUMULÁTOR Bosch Power Pack 500

KIJELZŐ Bosch Nyon

SÚLY 21.2 kg

Tartalomhoz tartozó címkék: hír Cube pedelec MTB